Ordene hun brukte kunne høres ut som om jeg kjørte naken

Jeg hadde med en passasjer i fra Risør som skulle til Arendal.

Hun var med meg bort på morgenturen og jeg fikk henne med på retur senere på dagen

Dama satt fremme hos meg og benyttet da muligheten til å spørre meg om hun da måtte bytte buss – noe hun den gangen måtte.

 

Illustrasjonsbilde. Bilde er tatt ved Baroniet i Rosendal 26. Mai 2007 på en av vestlandsturene jeg hadde dit.

 

Senere på dagen fikk jeg henne på igjen.

Derfor var det litt greit for meg å forhøre meg om bussbytte gikk greit tidligere den dagen – siden hun var litt usikker – det handler litt om å bry seg vet du.

Hun svarte ikke på det, men stilte et merkelig spørsmål tilbake:

– Var det du som kjørte i dag tidlig! – spurte hun.

– Ja, det var det! – svarte jeg tilbake – litt undrende.

– Du hadde ikke så mye klær på deg da! – sa hun med et lurt smil.

Ordene hun brukte kunne høres ut som om jeg kjørte naken bort, men det gjorde jeg altså ikke.

Det er ikke måte på hva folk kan legge merke til.

Forskjellen var kun med vest og uten vest – uansett, utrolig hva folk legger merke til.

Jeg hadde kun tatt på meg vesten ekstra da hun så meg på returen.

Vesten min pleier jeg å henge på seteryggen på dagtid dersom det er varmt og godt ute.

På siste tur mot Risør tok jeg den ofte på meg igjen for å ikke glemme den før neste sjåfør overtok med sitt skift.

Tenkte litt på det – at den vesten hadde hun lagt merke til.

At det var samme person som kjørte bussen eller mitt spørsmål om bussbytte var ikke så relevant.

Jeg skjønner at vi mennesker har forskjellige detaljer vi legger merke til.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg