Mannen som haika med ei Porsche

Det er ikke fint å baksnakke ens passasjerer og det skal jeg heller ikke gjøre nå, men jeg vil gjerne fortelle noe jeg hørte fra en av mine faste passasjerer.

Han fortalte at han for mange år siden haiket nede på autobanen i Tyskland.

Bilde er fra en av vestlandsturene jeg hadde for gamle RTB og bilde er tatt 20. August 2006.

 

En kom med ei Porsche og plukket mannen opp.

Han satte seg godt til rette og var takknemlig for at en stoppet, men lite visste han da at dette skulle gå fort – grisefort fort.

Jeg kunne ikke annet enn å smile da mannen sa at øyene lukket seg og at han var nær “saligheten”.

Farten skulle visst i følge han selv ha vært oppe i 350 kilometer i timen.

Jeg så det føre meg der han tviholdt seg fast, øyene var til tider lukket som om de var limt, og “saligheten” som han kalte det var nær forestående.

Begge, både han selv og jeg smilte da han i bussen fortalte meg om denne haiketuren i Tyskland.

Følte et øyeblikk at han var kanskje litt i tvil om han kom i fra denne turen med livet i behold.

Det er ikke spøk å haike med ukjente.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg