Inn til grillfest med hele bussen

Jeg liker godt å ha en god dialog med alle, det gjelder også med de som jobber blant annet på verna bedrifter.

Slike har jeg hatt med meg i flere av de selskapene jeg har kjørt for og til flere slike bedrifter rundt om i distriktet.

De gir meg så mye positivitet i hverdagen, de har en egen evne til å glede seg over så lite – for meg så har jeg mye å lære av dem.

For noen år siden så hadde jeg jo hørt at de skulle ha en grillfest i område – det var liksom et samtaleemne de seg i mellom.

Jeg kunne ikke la være, så jeg sa den gangen: – Det kunne passe fint med litt grillmat nå!

Illustrasjonsbilde

 

La meg på som om jeg var en del av gjengen.

For jeg var og er ofte en del av samtalene med de, så det å bare koble seg på i samtalen gjorde liksom ingenting.

Kjente de godt og de kjente meg godt – så de var vant med at jeg kommentere fra tid til annen.

Som bussjåfør så vil jeg ikke gjøre forskjell, men være på nett med alle – samme hvor de jobber.

Jeg sa til han ene som satt fremst den dagen, husker det godt selv om dette er lenge siden:

– Si at vi kommer med hele bussen rett inn i byggefeltet, og at de må ha rundt 40 koteletter klare til vi kommer!

Jeg hadde jo en del passasjerer da dette tema kom opp – så skulle det bli litt på oss måtte de snart ringe grillmesteren.

Som sagt så hadde jeg aldri gjort dette med noen jeg ikke var trygg på eller de på meg.

Du for en reaksjon.

–  Du kan ikke kjøre inn hele denne tunge bussen på 750 tonn! – svarte han ene, og denne karen så heller ikke føre seg en slik stor grillfest i byggefeltet.

Kan informere deg om at den vekta som ble foreslått tilsvarer to fullasta fly av typen Boeing 747 – så tunge er vi ikke.

Da de skjønte at det bare var for tull lo de godt.

Om det var en lettelsens sukk eller om det var på grunn av mitt tøys – vites ikke.

Vet bare at de oppmuntret meg i hverdagen, de var og slike er på lik linje med alle oss andre.

Vi trenger hverandre.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg