Ikke fint å lure folk, men!

I går var det konsert på Stangholmen, det krydde med folk i Risør by når båtene kom tilbake med gjester.

Noen ville ta taxi hjem, mens andre så at bussen stod ved Tollboden.

Illustrasjonsbilde fra Tollboden i Risør, bilde er tatt 8. Juli 2021.

 

Jeg hadde omtrent fem minutter til avgang da et par kom inn og ville opp til Viddefjell.

Da vi hadde stått en stund, alle hadde satt seg – var hun ene litt nysgjerrig på når bussen skulle gå.

Hun spurte: – Når er det bussen kjører?

Jeg hadde vel et drøyt minutt igjen, noe de faste passasjerene vet veldig godt, men disse to hadde jeg aldri sett før på bussen.

De hadde ikke peiling på når bussene gikk, bare flaks at jeg stod der.

Denne muligheten til å skøye litt kunne jeg ikke la gå i fra meg – jeg så jo at de hadde godt humør.

Jeg svarte henne: – Vi går klokka 23.15, altså om ca to timer til!

Det var mange tanker som for gjennom de to kan du si.

Da spurte hun: – Kan vi få pengene tilbake?

Hun synes nok det var dumt at ikke de ble stående i taxi-kø – jeg kunne liksom se fortvilelsen tok tak i dem begge.

Jeg måtte jo tilstå at jeg skulle kjøre om et drøyt minutt, og da var det liksom greit.

– Det er innenfor! – sa mannen og begge endret ansiktsuttrykk til et stort smil.

Vi kjørte klokka 21.15 fra Tollboden i Risør og dette var siste bussavgang for kvelden, så litt heldig var de.

Turen skulle vart mye lengre, for det var enormt koselige mennesker å ha ombord.

Vi pratet som om vi hadde kjent hverandre bestandig.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg