Hva er det største som har hendt

Jeg så et program med Carola, Carola’s advent på Tv3.

Carola spurte en av gjestene om hva som var det største som hadde skjedd i hans karriere.

Da tenkte jeg litt på det spørsmålet dersom jeg hadde blitt spurt.

Noe av det største jeg har opplevd var nok å få tilgang på en ny buss.

Jeg kjørte den gangen for Telemark Bilruter og jeg visste at bussen, den nye altså var på vei nedover.

Skulle overta den i Nelaugkrysset – da var jeg mer enn spent.

Den bussen ble som min og mange gode minner fikk jeg med den.

Husker at internnummeret var 56, en riktig fin kombirute med Volvo som fabrikat, chassis var Ambassadør.

Bilde er tatt ute ved kai nær Barbu i Arendal.

 

Følte meg så stolt.

Mener det var en 1990 modell.

Jeg begynte som bussjåfør året føre, så det var mye tillit på en gang for en så ung gutt som meg.

Da var jeg bare 22 år, så det er noen år siden.

Tenk å få kjøre en slik doning – kan dere forstå at jeg var kry?

Fikk til og med verkstedet til å bygge inn et ekstra gulv for å få en ekstra etasje bak.

Jeg skulle nemlig frakte sykler og syklister til Birkebeinrittet.

De hadde jo sykler som var mer enn dyre og måtte ikke stables oppå hverandre.

Mange av syklene ble polstra og omhyggelig plassert for å ikke få riper i i lakken på dem.

Mange gode minner som dukker opp når en først setter seg ved tastaturet.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg