Disse tre var ikke ofte å se samtidig

Disse tre, Arne, Evan og Daniel Hansen var ikke ofte å se samtidig.

Tror dette bilde er tatt i 2012 og tatt på min tidligere arbeidsplass i Moland Park, Arendal.

Arne, Evan og Daniel Hansen.

 

Rart å tenke på, men disse tre har alle vært i samme bransje som meg og samtidig.

Det var Evan (i midten) som i 1989 hadde runden med meg for å se om det var “liv laga” for meg til å bli bussjåfør.

Da kjørte vi en godkjent-runde i distriktet for å se om jeg hadde noe bak rattet å gjøre.

Han tok sjansen og siden har jeg holdt på med dette yrket sammenhengende.

Evan traff jeg her om dagen i Vegårsheihallen og han kunne fortelle meg at han begynte sin jobb på ADS (Arendal Dampskibsselskab) i 1963.

Da ble han billettør.

Han ble senere bussjåfør i året 1966 og var stort sett på turkjøring i fra året 1991.

Evan fikk 54 år bak bussrattet og 57 år i bransjen når han gikk av som pensjonist.

Det står det stor respekt av.

Daniel (til høyre) ble ofte kalt for “Far i huset”.

Han hadde jo de fleste busstidene og andre viktige opplysninger i hode og var litt over alt i systemet kan man si.

Det var ikke så sjelden at Daniel var å se med tre mobiltelefoner på seg – det kima godt rundt han til tider.

Jeg hadde han som trafikkleder selv når jeg kjørte enten på Kystbussen mellom Kristiansand og Sarpsborg, eller på Sørlandsekspressen mellom Kristiansand og Oslo.

Det er så godt når man har slike gode forbilder og som har så lang fartstid bak seg.

For meg blir det eksempler til etterfølgelse.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg