Kan du skru av internettet ombord

Jeg tar det som et stort kompliment når personer blir med på bussen når jeg kjører.

Ser jeg dem på bussen min i retur, er jo det en bonus.

Kommer en på tur to med kommende ny retur – er jeg mega fornøyd.

Fire turer av fire mulige er jo veldig bra.

At det passer seg slik liksom – det er ikke hverdagskost.

I et og samme skift har jeg opplevd det.

En mann spurte på den fjerde og siste returen om jeg ikke kunne skru av internettet ombord.

Illustrasjonsbilde

 

– Hvorfor det da? – spurte jeg noe undrende.

– Jo, fordi jeg blir så dårlig av strålene internettet avgir! – påstod mannen.

Jeg svarte bare at dette måtte stå på, for det er jo et tilbud for de øvrige reisende.

Slik at de kan surfe og starte sin arbeidsdag eller skoledag allerede ombord.

Men om dette var eller er så plagsomt, hvorfor drar en person så ofte med bussen da?

Dette turte jeg ikke spørre han om, men jeg lurte litt på det.

Var det “smertene” verdt kanskje?

For det er jo koselig å kjøre buss, akkurat den skjønner jeg godt.

Har jo selv gjort det en stund kan du si – men da som bussjåfør.

Men jeg har ikke merka noe til disse strålene.

Det må ha vært solstrålene som gav han et stikk.

Jeg har ikke noen bedre forklaring.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg