Bamsen som skulle kjøpes

Jeg kjørte inn til flyplassen på Kjevik.

Ut fra terminalen kom der en mann som spurte meg:

– Hvor må jeg dra for å få tak i en bamse?

Jeg svarte: – Du at kan bli med meg til Sørlandsparken, for der har de alt!

På vei dit sa han noe som gjorde sterkt inntrykk på meg:

– Jeg kom nå direkte fra Kirkenes, og har bare et par timer til at flyet mitt skal ta meg tilbake!

– Men jeg skal da ha med meg min datter! – og han var tydelig stolt.

Han var så glad og takknemlig, det strålte av øyene hans.

Illustrasjonsbilde

 

– Hun må jo få en bamse til flyturen opp! – sa han videre.

Tror nesten han hadde en gledeståre i øyekroken.

Det er ikke så ofte jeg har med meg så langveisfarende, og som blir i område i så kort tid.

Og på den korte tiden klarer å skaffe til veie en leke – en leke som hans datter skulle få til turen opp til Nord-Norge.

Skulle likt å se dem treffes på flyplassen etter endt handletur på Sørlandsparken.

Ordet glede er ikke dekkende nok.

Hele mannen strålte.

For den dagen fikk han besøk av det som tydeligvis betydde mest i livet for han.

Jeg kjente meg så glad over at det var meg som fikk oppleve dette, og som fikk han som passasjer denne dagen.

Han var en stolt Pappa med stor “P”.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg