Et kne, jeg har to

Av og til når enkelte har sittet en stund så kan det å reise seg innebære litt stølhet.

Hører det av og til blant de eldre når de skal gå av bussen.

Illustrasjonsbilde

 

En eldre dame skulle reise seg fra sitt sete – og i det hun reiste seg sa hun:

– Åh, jeg har et kne!

Hun fikk liksom ikke sagt mer, men stønnet litt over sin smerte i kneet.

Dette er en person som selv er glad i humor.

Hun står ikke av veien for å være rask på avtrekkeren selv – med gode og slagferdige kommentarer.

Så jeg kunne ikke la være – jeg sa til henne i hennes stønning:

– Har du bare et kne? Jeg har heldigvis to av de!

Da lo hun så godt – såpass at jeg trodde hun hadde ramla over ende.

Hun svarte: – Ja, det har vel jeg også! – og lo videre.

Jeg tror hun glemte hele smerten i kneet en kort stund.

Det så iallefall slik ut.

Noen ganger så får man bare bruke litt tid når eldre som har sittet en stund skal reise seg.

For da virker det som om det har stivnet litt til for enkelte – kanskje etter en lang busstur.

Noen trenger litt tid for å få mykna opp sine ledd og sin muskulatur.

Den tiden må vi bare ta.

Vi har mye å takke de eldre for.

En dag blir en selv gammel.

Da håper jeg at de yngre vil ta hensyn til meg også.

Vi kommer lengst med å være snille med hverandre.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg