Ærlighet og god oppførsel lønner seg

Hadde med meg en som ville betale for en tur som han hadde hatt tidligere med en kollega av meg.

Jeg liker ærlige ungdommer, som gjør opp for sin tur – når en av oss bussjåfører ev kan ha problemer med fks en kortleser el.

Og den aktuelle sjåføren fikk rede på guttens ærlighet – for det er viktig.

Videre på turen så forteller gutten til meg at han driver med ved.

– Selger god ved i små-sekker, ferdig kjørt hjem og lagret til de som ev vil ha!

Da gutten gikk ut etter endt tur – kom en dame frem.

Damen fikk se at han betalte for en tidligere tur, og hun hadde hørt deler av samtalen.

Hun sa: – Jeg skal flytte til Vegårshei, og denne gutten vil jeg kjøpe ved av!

Jeg gav henne navnet på gutten, i det tilfellet syntes jeg det var det riktig.

Dette sa jeg til gutten noe senere i den uka, og videre sa jeg: – Der sikra du deg en kunde pga din oppførsel og ærlighet!

Viktig at ungdommer får gode tilbakemeldinger!

For det er slike oppmuntringer som gir en pågangsmot og arbeidsglede.

Ikke minst – de får se at ærlighet varer lengst!

Litt å tenke på at det en gjør i hverdagen – kan få store og innbringende ringvirkninger!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg