Jeg skal bli helsefagarbeider

Når jeg har med ungdommer på bussen og om de sitter foran – er der stor mulighet for at en får en prat med dem.

Og for en stund siden fikk jeg høre at ei jente som satt på ville bli helsefagarbeider!

– Ok! – svarte jeg.

– Er det noe du har tenkt på lenge?

– Jeg har en søster som trenger litt ekstra omsorg!

– For i skolen så kommer hun ofte til meg, spesielt om hun har blitt mobba og er lei seg!

– Da får jeg mulighet til å trøste og hjelpe henne, både som søster og som en god venninne!

Og fortsatte med å si at det er så givende å kunne hjelpe slike.

Så dette ville hun utdanne seg til, til hjelp for sin søster og for andre.

Det ble mye for meg å ta inn, mange inntrykk – en god samtale – til ettertanke!

Grusomt at noen blir mobba for en skade som en ikke kan noe for!

Det ble til ettertanke for meg.

Tenk at hun ville utdanne seg for å kunne hjelpe sin søster og for andre trengende – og det profesjonelt.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg