Jeg glemmer ikke seks

En ung bestemor skulle ut og reise med sitt barnebarn.

Hun oppdaterte først sitt verdikort og skulle betale for en honnør.

– Men hvor gammelt er barnet! – spurte jeg.

– Barnet er fire år!

Illustrasjonsbilde

 

Da var jeg i gamle tanker og tenkte at barn over fire år skal jo betale, for barn over fire år skulle jo betales for før i tiden.

Jeg presenterte for henne hvordan jeg tenkte: – Da blir det å betale for en honnør og et barn?

Hun avbrøt meg og sa: – Er det ikke slik at barn under seks år går gratis! – spurte hun litt energisk.

– Det stemmer, du har rett – godt du sa i fra! – sa jeg og så opp på henne.

– Barn under seks år betaler ikke! – svarte jeg så forståelsesfull jeg kunne være og bli.

Da svarte den unge bestemoren: – Jeg glemmer ikke seks ser du!

Det ble et øyeblikk stille – veldig stille.

Jeg svarte bare: – Ja, se det kan ikke jeg uttale meg noe om! – den bare kom.

Du som hun lo.

Skulle sikkert ikke svart henne slik, men det ble i allefall en god latter for oss alle der foran i bussen for de som fikk dette med seg.

Som en liten pynt på det hele sa hun i det hun gikk ut på ankomst: – Jeg er litt tussete i dag, skulle tro jeg hadde tatt meg en liten dram!

Det gikk kanskje opp for henne på turen bort hva hun nettopp hadde sagt for oss i bussen, og ville finne en måte å pynte litt på det.

Uansett, så ble hendelsen litt god for meg.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg