Var det selveste Arne jeg hadde med på bussen

Jeg har tidligere skrevet et innlegg om Arne som fikk nytt mot.

Et innlegg jeg skrev for lenge siden og som du kan lese om her: “Arne fikk nytt mot”

Jeg har ved noen få tilfeller også fortalt om denne hendelsen om Arne til enkelte passasjerer i bussen, for den har grepet meg på en spesiell måte.

En av mine passasjerer satte meg på en tanke, en tanke jeg ikke hadde tenkt på før.

Du må nesten ha lest selve stykke i linken for å få tak i sammenhengen.

Les denne først er du grei: “Arne fikk nytt mot”

Illustrasjonsbilde

 

– Kan det ha vært selve Arne som du hadde med på bussen? – spurte ei dame som fikk høre om han.

Jeg svarte litt tankefull: – Du skal se at det ikke var forretningsmannen jeg hadde med meg!

Kanskje var det Arne selv som var med meg på bussen den gangen, og som fortalte meg en selvopplevd historie?

For jeg husker at personen levde seg veldig inn i historien da han fortalte meg dette på vei til Kjevik.

Jeg husker tårene trillet, tårer som han tørket forsiktig bort etter hvert som han fortalte.

Det var noen tanker som satte selve historien i et annet lys, det gir meg en enda større grunn til å forstå hvorfor han ble så beveget.

Husk at Arne var han som satt å tigde for å få nok penger til livets opphold.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg