Det smalt her om dagen

Kjørte den tidligste avgangen fra Risør til Arendal.

Flere av passasjerene mine sov, og det var egentlig ganske rolig i bussen.

Men da jeg kom til Brekka i Auste Moland – der skulle jeg få i fronten dette rådyret.

Fallviltnemnda tok dette bilde etter avlivingen. Bilde er lagt ut med tillatelse.

 

Har aldri i livet kjørt på noe slikt før.

Ringte selvfølgelig til Politiet, og de skulle igjen få varslet Fallviltnemnda.

En jeger fra Fallviltnemda ringte kort tid etterpå, slik at han fikk så riktig vei-beskrivelse som mulig.

På returen fra Arendal kunne jeg se jegeren med børsa – da var han allerede på saken.

Jeg var i rute og hadde nye passasjerer med, i retning Risør, og hadde ikke anledning til å få rede på utfallet da.

Men i pausen i Risør ringte jeg jegeren opp på nytt.

Fordi det var tross alt et liv jeg hadde fått ødelagt – kanskje drept.

Rådyret var funnet, og det var også avlivet – det var beskjeden jeg fikk.

Dyret hadde beveget seg bort et stykke, men ikke langt i fra veien.

Jeg ble veldig glad for at det var funnet, glad på den måten at det ikke skulle lide mer.

Takknemlig for at der er noen man kan og skal ringe til når slikt skjer.

Og at jeg da kunne være sikker på at ingen liv måtte lide i skogen på grunn av meg.

Må rette en stor takk til både Politi og til jegeren fra Fallviltnemnda.

Følte de overtok mitt ansvar på et vis.

En god følelse, selv om denne hendelsen skulle jeg gjerne vært for uten.

Bussen fikk mindre skader.

Her er litt av busten etter rådyret på hjørne.

 

Heldigvis liten skade på selve bussen.

 

Ei lyspære til tåkelyset gikk som følge av dette, pluss litt forskyvning mellom to plater som du ser på det nederste bilde.

Passasjerene tok det veldig fint.

Skjønte jo at de våkna da de hørte dunk-lyden foran – skulle bare mangle, for det støtet hørte man godt.

Jeg kunne se at enkelte var nysgjerrige på omfanget.

For noen som normalt skulle gått ut i bakdøren – kom frem på Harebakken, og gikk ut i fremdøren.

De ville se bussen på utsiden.

Godt det ikke skjer slike påkjørsler hver dag.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg