Jekke-tralla som kom til rette

Min sjef ringte meg å lurte på om jeg hadde sett den grå BT jekke-tralla vi hadde.

Den var grå på fargen og med våre initialer på.

Illustrasjonsbilde

 

De bokstavene var inngravert i jekke-tralla med sveisa bokstaver, så den var lett å kjenne igjen.

Jeg hadde ikke sett den, men lovte min sjef den gangen å holde øyene åpne.

Kort tid etter denne samtalen tok jeg dette opp med en lastebilsjåfør jeg traff på en av terminalene.

En som tilfeldigvis var inne på samme terminal som jeg var på med kombiruta.

Det merkelige var at han hadde sett denne stå inne på Alnabru i Oslo.

– Kunne du tenke deg å ta den med deg neste gang du er nedover! – spurte jeg forventningsfull.

– Det skal jeg selvfølgelig gjøre! – var hans svar på det.

Noen dager senere kom jeg inn på den samme terminalen igjen.

Og på vår plass står denne BT jekke-tralla vår.

I grått, inngravert med sveis – bokstavene “VTB”

Det var en utrolig god opplevelse å kunne sende den opp til min sjef i Vrådal.

Jeg liker når jeg kan være til nytte.

Var jo litt greit å treffe på en lastebilsjåfør som var innom både Alnabru og Sørlandet med jevne mellomrom, og som hadde lagt merke til denne.

Jeg vet ikke hvordan den kom seg til Alnabru.

Vet bare at dit kjørte aldri jeg.

Tenker nok en “savnet” den der i Øst, for de trallene er veldig greie å bruke ved lasting og lossing.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg