Vi spiser det når mamma er på reisejobb

Vi nordmenn er vel stort sett glad i gode middager selv om maten er laget av svin.

Nordmenn bruker svin til middager, til grillmat, men også til gode frokoster som ofte er egg og bacon.

Jeg spurte en gutt på bussen om han spiste dette, for det er ikke i alle kulturer som man spiser svin.

– I utgangspunktet ikke, for mamma liker ikke at vi spiser svin!

Jeg følte et øyeblikk at jeg nå var på tynn is.

Illustrasjonsbilde

 

– Men når hun er på reisejobb spiser vi selvfølgelig svin! – svarte han, og det med stor overbevisning.

– Da er menyen både koteletter og ribbe! – la han til.

– Ja da har du kanskje smakt på egg og bacon også? – spurte jeg litt nysgjerrig.

– Om jeg har ja, klart jeg har – det er kjempegodt! – svarte gutten med tindrende blikk.

Vi måtte begge smile litt av det hele.

Enda verre, eller bedre om du vil – ble det da han sa: – Når hun er borte, da spiser pappa også svin!

Tror ikke alle i den slekta vet om dette – så ikke si det til noen.

Godt at dette er en god stund siden, så de har sikkert fått rede på det nå, men svin er godt, svin-aktig godt.

Det hele ble litt komisk for meg, det er vel da man kan bruke dette uttrykket: – Når katten er borte danser musa på bordet!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg