Jeg er glad i deg også

Etter det nye anbudet i 2015 fikk vi busser som opplyste om fremtidige holdeplasser.

Det var litt ekstraordinært for enkelte av de reisende.

Jeg tror enkelte fikk en følelse av å være i en større by enn den man hadde.

Stemmen til hun som annonserer stoppene har jeg for enkelte kalt for Turid.

Hun er jo alltid på tur, så navnet ble for meg egentlig veldig naturlig.

En av mine passasjer som likte denne stemmen særs godt ville jeg gjøre et lite pek med.

Illustrasjonsbilde

 

Må legge til at han er svaksynt, men jeg kjenner han godt – for jeg har hatt han med meg som passasjer i flere år.

Så etter en annonsering sa jeg: – Hørte du hva Turid sa nå?

– Nei, det fikk jeg ikke med meg! – svarte han litt undrende.

– Turid er glad i deg! – sa jeg med litt iver.

– Åh, Turid, Turid jeg er glad i deg også! – sa han og smilte bredt, det virket nesten som han trodde at Turid var ombord og sa dette bare til han.

Det er ikke fint å lure folk, men jeg lot han gå i den troa der og da.

Han har nok skjønt det i ettertid at dette bare var en innspilt stemme som styres av en gps, men for meg er slike opplevelser gode minner og som jeg tar godt vare på.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg