Et samtaleemne som kan glede uavhengig av alder og kjønn

Har ofte tenkt på hvor heldig jeg er som få lov å kjøre buss.

Frakte en så dyrebar last, vite det at noen sender av sted det kjæreste de har med meg.

Det er i grunnen en stor tillit, både fra den som selv vil reise, men også fra den som sender sitt kjære barn til og fra skole, sin ektefelle til og fra jobb.

Ofte så få jeg tilgang på noen flotte samtaler, og noe som gjør veldig inntrykk på meg er når ungdommer velger å sitte foran for at de selv ønsker seg en prat.

I en samtale kan vi være innom mange emner når jeg kjører i min buss, du skulle visst hvor mye det gleder meg.

Musikk er jo en av de emnene jeg også liker veldig godt å snakke om.

Ikke fordi at jeg selv er så flink, men musikk det forener – både når den spilles og når den har blitt et samtaleemne.

Gitar og gitarspill er jo min største interesse, derfor er det så stas når jeg kan få presentere noen gode gitarister for likesinnede som driver med det samme.

Illustrasjonsbilde

 

Jeg har også hatt lyst til å kunne spille steelguitar, men det har bare blitt med et forsøk.

For steelguitar jo en countrymusikkens viktigste instrument når det gjelder å fylle ut, men det går jo an å like det for det om en ikke selv kan spille noe som helst.

Til dere som leser vil jeg i dag ta dere med å vise dere en gitarist jeg av og til må høre litt på – og som jeg flere ganger har nevnt for gitarinteresserte på bussen.

Man skulle ikke tro at en kar i såpass høy alder var så rapp med fingrene, men det er vel der uttrykket kommer til sin rett: – De eldste er eldst!

Han jeg vil vise dere er født i Desember 1943, så da kan dere selv regne.

Her får dere en smakebit av selveste Albert Lee – dog spilt inn for mange år siden.

Dette er et klipp som består av mange riffer.

 

Det betyr at dere får bare noen sekunder av hver melodi.

Dette er nok ikke en rolig bakgrunnsmusikk å slappe av til, men en fin måte å vise hvor flink Albert Lee er til å meste sin gitar.

Gøy når ungdommen kommer tilbake å sier: – Alf Otto, han var flink han du sa!

Vi har nok alle noe å strekke oss etter.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg