Tok med to biltyver inn mot byen

På min vei til byen fikk jeg se en bil som hadde kjørt i grøfta.

Det var for smalt til at jeg bare kunne kjøre forbi.

Dette så bilføreren som stod i veikanten.

Han for inn igjen i bilen, og satte bilen i bevegelse.

Men han kjørte bilen enda mer inn mot grøften, slik at han skrapa opp bilen inn mot fjellveggen.

Ikke lurt kan du si, og heller ikke var det nødvendig.

For han gav full gass, som om det hele gikk ut av kontroll.

Passasjeren tok på vei i motsatt retning, og det hele begynte å se mistenkelig og noe merkelig ut.

Men føreren ble stående å snakke med meg.

La merke til at han var veldig stressa og oppjaga.

Jeg tilbudte meg å ta dem med inn mot byen, slik at de kunne få tak i hjelp.

Da ropte bilføreren på passasjeren, som motvillig snudde, og ble med inn i bussen.

Det som også var rart var at de satte seg langt bak, enda bussen var helt tom.

Ikke et takk, ikke noen forklaring på hva som hadde skjedd.

Da de gikk ut av bussen ringte jeg til politiet.

Syntes de oppførte seg såpass mistenkelig, at det syntes jeg politiet burde få vite.

Noe senere på dagen ringte politiet til meg igjen, for de ville ha litt mer opplysninger.

Da viste det seg at de hadde stjålet bilen jeg så.

Nå var tatt i en annen by, også det i en ny stjålet bil.

Politiet lurte på om jeg kunne gi konkrete opplysninger på hvor jeg hadde plukket dem opp.

Fordi en eier ville ha sin bil igjen.

Koselig at det nytter å ringe.

Fint når eiendeler kommer tilbake til sin rette eier.

Bare så synd at bilen ble ødelagt.

Men det ble vel noe tyvene fikk betale for i en god stund fremover.

I tillegg til andre gebyrer som påløper seg ved å “leie” slike biler.

Kanskje fikk de en overnatting eller to på statens regning også.

Hvem vet?


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg