Smilet som reddet dagen

Hadde med meg en skiftleder for en av distriktenes fast-food restauranter på bussen.

Og han kunne fortelle at han for en kort stund siden hadde hatt en travel dag.

Enormt mye å gjøre.

Mye stress, og enkelte ting gikk kanskje ikke helt etter hans ønske denne dagen.

Plutselig fikk han se ei lita jente på rundt 5 år.

Så skjønn, med blå tindrende øyne, og rundt munnen hadde hun et stort smil.

Et smil som fikk skiftlederen til å fatte mot midt i sitt strev.

Tenk så glad hun ble for sin mat og selvvalgte leke.

Skiftlederen sa til meg: – Det nydelige smilet fra denne lille jenta – det reddet dagen min – helt sant!

– Det reddet dagen min! – gjentok han.

Det var betaling godt nok for han, såpass at en skjønner at ens innsats betyr noe for noen.

Ikke alltid så mye som skal til, kanskje bare et klapp på skuldra, et lite smil – kan gjøre andre glad.

Takknemlig for at han delte sin opplevelse med meg.

Det gjorde min dag også fin.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg