Nynnet på en gammel sang

En gammel sang hadde lagt seg på netthinna mi.

Jeg fikk høre den på radioen på vei hjem fra jobb og den ville liksom ikke slippe taket – den suste over eteren i fra nærradioen i Grimstad.

Så når jeg nærmet meg Fianesvingen måtte jeg stoppe for å høre denne sangen ferdig, for lytte-forholdene begynte å bli dårlig.

Illustrasjonsbilde

 

Da jeg noen dager senere kom til Fevik – fikk jeg på en eldre dame jeg ofte hadde med meg da jeg kjørte der nede.

Omsider var vi to alene i bussen og jeg nynnet denne sangen for henne i håp om at hun hadde kanskje hadde hørt den før.

Hun kunne den og hun hadde tekst også som hun la til.

Jeg merket det var bare så godt å få høre denne sangen igjen og sånn på ekte.

Det er i slike stunder man skulle hatt bedre tid med de reisende, for hun hadde mange likhetstrekk med min egen mor som også var rundt å sang i sin ungdom.

Jeg legger ved denne sangen her i linken under om du selv ønsker å få høre den.

I skrivende stund fant jeg den dessverre kun i Spotify.

Trykk på denne linken.

Kjenner jeg blir takknemlig for sangskatter vi har tilgang på og har stor respekt til den eldre generasjonen som har gitt oss så mye.

Jeg er takknemlig.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg