Når hele hagen ble borte

Jeg kom til å tenke på en historie som jeg har lyst å dele.

Dette er fra den tiden da de bygde om veien og det ble firefelts motorvei mellom Grimstad og Kristiansand.

Da hadde jeg en passasjer som tydeligvis hadde stor interesse for hage.

Illustrasjonsbilde

 

Vi passerte den gangen et hus som hadde en gedigen hage og hun la merke til den.

Huset hadde flotte planter i bed, og frodige frukttrær på deler av tomta.

Jeg har ikke selv så grønne fingre, men så jo det at det huset vi passerte hver dag hadde flott hage.

Hun ble helt på styr om jeg kan ordlegge meg slik da jeg fortalte henne om at det huset skulle slettes med jorden til fordel for ny vei.

Det var ikke vanskelig å merke at hun ville bort for å hente avleggere og friske blomster på et senere tidspunkt.

– Da bør du spør de ansvarlige først! – sa jeg, selv om jeg ikke hadde noe med det.

Det hadde blitt for dumt å bare ta seg til rette synes jeg.

Hun var enig i det og ville følge mitt råd om å spørre først.

Jeg liker bare å ha spurt først.

Da er der ingen som kan ta meg om jeg blir “oppdaget”.

– Ærlighet varer lengst!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg