Man skal ikke skue hunden på hårene

Man skal ikke skue hunden på hårene heter det i ordtaket.

Det er sanne ord.

På vei til jobb mot Risør en tidlig morgen fikk jeg se to ungdommer gå langs veien på utsiden av Risør gjestgiveri .

Den ene med capsen bak frem og han hadde tydeligvis gjort mer enn å lukte på korken.

Han hadde et ganglag som tilsa at mange alkoholholdige dråper hadde passert hans drøvel.

Den andre var så godt som edru.

Han med capsen prøvde til og med å haike med en tankbil fra renovasjonen som var på motsatt vei av det de gikk.

Jeg tenkte at de to blir nok mine gjester på bussen skal du se – en av veiene.

Da jeg hadde kjørt Kran-turen i Risør og var klar til min neste tur mot Tvedestrand – hvem andre kommer gående?

Illustrasjonsbilde. Tatt ved Tollboden i Risør en fin ettermiddag den 8.Juli 2021.

 

Jo, der var de to på plass ved Tollboden i Risør.

Åssen de hadde kommet seg dit er noe uklart.

De må ha fått haik, men du for noen hyggelige ungdommer.

Han ene med capsen bak frem betalte for to opp til Circle K – for de var veldig sultne.

På så kort tur må jeg innrømme at billetten ble noe dyr.

Jeg sa: – Ta vare på billetten, så har dere gratis tur tilbake innen det klokkeslettet som står nederst på billetten!

– Da har vi god tid til å spise oss gode og mette! – sa han ene i det de gikk ut av bussen etter bare noen få stopp.

Så takknemlige og så veldig koselige ungdommer.

Jeg fikk rett og slett et helt annet inntrykk av dem etter endt tur enn hva jeg så føre meg da de stod i vima langs veien ved Risør gjestgiveri.

De var turister i byen og hadde tydeligvis vært i et lystig lag i område den natta.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg