Der bor tante, Gunhild

En dag hadde jeg med meg barn fra barnehagen i distriktet.

De er livlige og de tar til tider litt plass med tanke på lyder, men det er i mine ører godlyder.

Første tur for meg til Flaten stasjon med buss, dato 20. Mars 2024. Bilde har ingenting med historien her å gjøre.

 

Et av barna den dagen var nok til tider noe mer høyrøsta enn de andre og til tider måtte tantene få han til å slutte å skrike.

Han hadde en stemme som de fleste hørte og etter hvert fikk han lite respons fra sine medreisende.

Da ropte han med enda klarere røst i det han løftet lua si å sa: – Si meg en ting, er det ingen av dere som hører meg?

Jeg måtte smile, for var der noen vi hørte – så var det absolutt han.

Noe senere på turen kom vi til et kjent hus for et av de andre barna.

Da sa hun: – Der bor tante, Gunhild!

Jeg la meg fint inn i samtalen og svarte bekreftende: – Ja det gjør hun – der bor tante, Gunhild!

Selv hadde jeg ingen anelse på om dette var sant, men da så hun forundret på meg og spurte:

– Åssen visste du at tante, Gunhild bodde der?

Jeg svarte kanskje litt dumt, men dog sant: – Du sa det jo nettopp!

Det er en berikelse og en fornøyelse å kjøre med de små barna ombord.

De er så reflekterte, ja man er ikke i tvil om hvor man har dem.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg