I dag har vi hatt besøk av biskopen

Det er utrolig koselig å treffe skoleelever som jeg har hatt med tidligere.

Spesielt når de mimrer om ting de opplevde med meg den gangen de satt på med meg til og fra barneskolen.

Artig når de innrømmer at de trodde den gangen at der var fugl i bussen på bakgrunn av mine fuglelyder med munnen.

For spøk spurte den ene skoleeleven: – Har du fuglen med deg enda, Alf Otto?

Det ble jo noen smil og litt latter da.

For meg var det veldig koselig at de husket det enda liksom – så mange år siden jeg hadde de med fast.

På spørsmålet hans måtte jeg svare: Ja, “fuglen” er med enda – en sjelden gang da, så vet dere det!

Her står jeg klar til avgang i Vrådal den 06. Februar 2022.

 

Jeg spør av og til skoleelevene om de har lært noe i dag.

Her om dagen måtte den ene innrømme at i dag hadde han lært litt.

Han smilte og lo: – I dag har vi hatt besøk av biskopen! – og med et blikk og et smil som overbeviste meg om et trivelig besøk på skolen.

Nå kunne det virke for meg som om “Fader vår” var godt innlært – om ikke den bønnen satt innlært hos elvene fra før.

Det ble uansett en fin stemning når de guttene kom inn og entra inngangsdøra og satte seg foran i bussen.

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten de skoleelevene.

De beriker meg veldig.

Mange av dem er så reflekterte, fulle av liv, latter og glede.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg