Ble stoppet av politiet

Før så kjørte jeg noen skift som begynte veldig tidlig.

Jeg dro hjemmefra kl 03.50 på natta, og da var det stort sett bare meg, kjeltringer og politiet som var på veiene.

Jaja, kanskje du som leser også er ute på den tiden?

Vi, du og jeg har iallefall rett motiv for å være ute på veiene på den tiden av døgnet.

Jeg ble ofte stoppet, og de lurte jo ofte på hva jeg gjorde ute på veiene, og på den tiden av døgnet.

Illustrasjonsbilde

En tidlig morgen ble jeg stoppet av ei ung politi-jente i krysset ved veien inn til Bjornes i Auste Moland, nær Arendal by.

Hun presenterte seg høflig, og forklarte at de hadde kontroll.

Og når hun var ferdig med å spørre om sine ting – spurte jeg henne om hun ville bli med meg på busstur til Kristiansand.

Jeg var jo på vei til jobb, og ville gjerne se hennes reaksjon.

Hun trodde jeg mente det og svarte: – Er du gal, hva tror du mine kolleger ville sagt!

– Nei, jeg får stå her på min post å passe på her! – og ønsket meg bare en god tur videre.

Neste dag skjer akkurat det samme.

Samme sted, samme tid på døgnet, der stod den samme politi-jenta og vinket meg inn.

Jeg tok ned mitt vindu igjen, atter en gang.

Da spurte jeg henne: – Åååh, har du ombestemt deg?

– Blir du med på busstur til Kristiansand i dag?

– Årh, er deg deg? – du kan bare kjøre! – svarte hun, og lo godt.

Da spurte jeg henne før jeg dro videre: – Når du først har stoppa meg, du har ikke en kopp kaffe å servere?

Må jo fyre litt på dem.

Det ble bare en god latter.

Kaffe fikk jeg dessverre ikke.

Og merkelig nok, hun ble ikke med meg den gangen heller.

De stod der ikke på dag nummer tre, dessverre.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg