Vekket en person for å fortelle noe viktig

En ung kar hadde fått med seg en utrolig god niste.

Denne nista åpna han slik at flere på bussen kunne få se hvor heldig han var med dagens remedie.

Han hadde fått med seg to pizzastykker.

Selv om dette var veldig tidlig på morgenen tok han allikevel opp sin telefon for å ringe.

– Hvem er våken nå? – tenkte jeg.

I en veldig kort samtale i telefon fikk han på den korte tiden gitt uttrykk for sin glede for kommende måltid på jobb.

Illustrasjonsbilde

 

Tenker den personen likte å få denne opplysningen såpass tidlig – trøtt og fæl.

Jeg er ikke sikker på om denne personen allerede var på bena, men jeg regner med at han var godt våken etter endt samtale.

Da når alle på bussen hadde fått del i denne nyheten om kommende måltid spurte jeg forsiktig:

– Du skal vel sende matskrinet rundt slik at vi andre også kan få smake!

Han trodde jeg mente det, men svarte hyggelig og høflig tilbake:

– Den pizzaen skal jeg kose meg med på jobben!

Han smilte bredt – tydelig at han gledet seg over at den pizzaen skulle han nå få ha i fred.

Det er blant annet slike gode stunder på bussen som gir meg godt krydder og gullkorn i hverdagen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg