Noen går med buksa vel langt nede

Noen går med buksa vel langt nede – de såkalt sagger.

Jeg skulle forbi en som sagget nede i Arendal by.

Det var en fin sommerdag med mye liv i byen.

Hele bussen hadde han som publikum, men om buksa var langt nede – det brydde han seg ikke om.

Det skulle visst være slik.

Illustrasjonsbilde

 

Tror du ikke – i det vi skulle runde bakenden hans bøyde han seg ned for å hente noe i bilen.

Da kom hele rørleggersprekken til syne, og en av de gamle tantene i bussen ropte:

– Nei, nå mister han buksa! – og gjorde et aldri så lite hopp i sitt sete – som om det hoppet skulle hjelpe.

Det ble uansett en god stemning av det hele, med mye latter på de første radene i bussen.

Jeg skjønte jo fort hvor hun hadde sitt fokus, men det gikk jo ikke an å unngå å se det – det skal hun ha.

Hele baken lyste opp om ei sol delt i to på saggeren.

Det er mange måter å få oppmerksomhet på, tenkte jeg.

Jeg tror det ble litt sterk kost for passasjeren.

Hadde dette vært hennes barnebarn hadde hun nok kjøpt et belte eller bukseseler som julegave til han.

Jeg vil tro at han hadde fått denne gaven noe før.

De hadde tydeligvis litt forskjellig tanke om hvordan man skal kle seg.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg