Kjørte på en kattepus

Har en historie som jeg ikke glemmer så lett.

Inne i de indre bygder på grensen til Telemark var jeg så uheldig å kjøre over en fin liten pusekatt.

Den lå i veikanten og jeg håpet på at den ville holde seg i ro der til jeg var vell forbi.

Illustrasjonsbilde av vår katt vi en gang hadde og som også ble borte. Bilde er tatt 19. August 2012.

 

Foran katten jumpet det over et ekorn som kattepusen ikke kunne la vandre over alene.

Så den la på sprang og fulgte tett etter.

Jeg så at kattepusen angret litt på sitt valg, så foran bussen stoppet kattepusen opp og la seg på “vent” – ekornet fullførte etappen over veien alene.

Framhjulene passerte uten problem og jeg tenkte: – Du for en forstandig liten kattepus!

Men jeg skjønte jo det at den ble skremt og kunne ikke vente på at bakhjulene var forbi.

Nei, da stakk kattepusen over og ble dessverre kjørt over av bussens høyre bakhjul.

I speilen så jeg en vilter kattepus som sprellet og vred seg av smerte.

Jeg hadde ingen våpen eller annet egnet verktøy som kunne gjøre ende på smerten, så mitt valg ble å fullbyrde med selve bussen.

Så det ble å rygge over kattepusen – kan si deg at den ble flat.

Skal ikke fortelle mer om det synet.

Jeg tok på meg hanskene og tok tak i kadaveret og kastet det over i veikanten.

Trist!

Det var tross alt noen som var glad i denne og savnet sikkert sin kattepus.

Noen dager senere fikk jeg en telefon fra en av de som bor i område der dette skjedde.

Det var ikke så uvanlig med en prat med denne karen, for han ringer meg av og til for å slå av en prat.

Da fikk jeg i samtalen høre at han savnet kattepusen sin og at han hadde funnet den i veikanten.

Jeg visste jo ikke på dødsdagen å hvem sin katt det var, men i denne samtalen fikk jeg endelig forklart til matfar hva som hadde skjedd.

Fikk forklart han hvorfor jeg hadde gjort som jeg hadde gjort.

Han ble takknemlig for å få vite hendelsesforløpet og omtanken jeg hadde vist for kattepusen dems.

– Skulle bare mangle! – sier jeg.

Jeg ble selv glad for at matfar fikk en oppklaring på hvorfor kattepusen ikke kom hjem igjen den dagen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg