Kjenner du deg igjen

Jeg kom ned til byen og hadde med meg en av de faste som den dagen snart skulle gå av bussen.

–  Kjenner du deg igjen her? – spurte jeg.

Jeg visste jo at han kjente seg igjen, men det var en måte å få til en liten, men en kort samtale på.

Bilde er tatt og sendt til meg av en passasjer (uten at jeg visste om det).

 

Han så seg omkring og så ut av vinduet i det han svarte: – Ja, jeg tror jeg kjenner meg igjen her, jeg gjør visst det, tror jeg!

Fornøyelig svar i allefall – skulle tro han nettopp hadde våkna fra en dyp søvn.

Så må jeg få lov å trekke frem alle de smårollingene som er så flinke til å gå med refleksvester på – de går til og med å holder seg fast i tau.

Når de ser bussen og andre store biler tar mange av dem opp og ned armen for de vil at vi skal bruke hornet og tute.

Jeg er nok ikke så sikker på om de tantene som følger dem er like glad for at vi tuter.

For det kan både kvekke tantene og muligens de i barnevogna som de endelig har fått til å sovne.

Den søvnen på den lille i vogna kan da ved bruk av et slikt horn bli en smule kortvarig, men de større vil så gjerne at vi tuter.

Jeg gjør dessverre ikke det.

Vil som en litenpåminnelse si at alle i alle aldre bør bruke refleks når dere er ute i mørket.

Det vi bilister ikke ser kan vi heller ikke få stoppet opp for.

Jeg regner med at de fleste vil ha julefeiringen hjemme blant familie og venner og ikke innlagt på et sykehus.

Håper vi alle kan bli flinke til å gå med synlig refleks.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg