Gjensyn med en skoleelev

I Vinterkjør i Risør kommune så må jeg av og til vente på å kunne kjøre videre.

Som bussjåfør så har jeg rutetider som jeg må forholde meg til og må for all del ikke kjøre for tidlig.

En kveld jeg kom dit fikk jeg se en ung gutt som stod der i høstmørket.

Jeg hadde noen få minutter igjen til avgang – vi begge kjente hverandre igjen.

Han kom bort for å slå av en prat, og vi kunne mimre litt fra den tiden da jeg hadde han fast ombord til og fra skolen.

Illustrasjonsbilde

 

Jeg synes det er så fint å se at jeg fremdeles er en som ungdommene ønsker å slå av en prat med.

Spesielt er det når jeg vet at han ble satt “litt” på plass av meg en gang da han gikk i ungdomstrinnet, men den hendelsen var ikke et samtaleemne da vi traff hverandre igjen.

Det så heller ikke ut som om at han bar nag til meg heller på grunn av dette.

For meg var det veldig koselig å høre at han nå hadde gått sine år på videregående skole og han kunne fortelle at han nå skulle være lærling fremover.

Synd at tiden går så fort i godt selskap, for plutselig var tiden inne for at jeg måtte kjøre videre og forlate han der han stod.

Det var for meg veldig hyggelig å treffe han igjen og se at han hadde blitt så kjekk en kar på alle vis.

Fantastisk å se når ungdommene tar gode valg i livet.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg