Falsk alarm

En mann kom inn i bussen og gav tydelig tegn til å ha fryktelig ondt i benet.

Det er så klart ikke noe godt å ha ondt i beinet – det er det ingen som synes.

Men svarene jeg fikk fra han dro mistanken om hvor reelt dette var til side.

Mannen sa først: – Jeg har så ondt i benet!

– Har du det? – spurte jeg – for å vise min medlidenhet.

Illustrasjonsbilde

 

Man vil jo som bussjåfør gjerne vise litt empati når noen stønner i fremdøra.

Da svarte mannen: – Eh, nei, jeg har ikke det!

– Åh, var det falsk alarm? – spurte jeg litt forundret.

– Nei, jeg har ikke det heller! – svarte han, og vi begge smilte.

Fornøyelig med slike fine svar.

Godt når mine passasjerer ikke har hverken ondt i benet eller har falske alarmer.

Han var tydelig i det hjørne at han ville tøyse litt med de rundt seg – og jeg gikk på den.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg