Skulle hente ei gruppe om natta

Jeg skulle hente ei gruppe om natta ute på en plass som heter Padda.

Padda ligger ute ved Kilsund, nær Arendal.

Jeg hadde fått en fin veibeskrivelse av trafikkleder, og så frem til å hente denne gruppa som heter “Pilsens venner”.

Må innrømme at jeg tenkte mitt med tanke på navnet.

Hvor edrue ville de være liksom.

Da det nærmet seg tiden for å dra – gjorde jeg klar bussen og dro fra parkering.

Men da jeg kom til Kilsund og skulle se på lappen – fikk jeg se at jeg hadde tatt med meg feil lapp.

Jeg hadde ikke med meg de noteringene som beskrev hvor jeg skulle.

Klokka var snart 02.00 om natten, og banke på hos noen var ikke så greit.

De fleste sover jo da.

Hvem kunne jeg ringe, og på den tiden av natta?

Lite proft kan du si.

Og den gangen hadde jeg ikke mobil som kunne vise med hvor jeg skulle.

Å dra hjem for å hente lappen med veibeskrivelsen hadde jeg ikke tid til.

Heldigvis er jeg alltid tidlig ute.

Men hadde ikke nok tid til å snu for å dra hjem for å hente lappen igjen.

Men hadde heldigvis litt tid på meg før noen kunne merke min tabbe.

Så jeg ringte til drosjesentralen i Arendal.

De måtte vel vite hvor Padda lå tenkte jeg.

Jeg ble satt i kontakt med en lokal drosjesjåfør.

Han var oppe, og han kunne si at jeg var på rett vei, jeg var til og med i nærheten av stedet hvor jeg skulle til.

Kan tro jeg ble glad og takknemlig.

Da jeg hadde fått gruppa ombord – sa jeg ingenting om min tabbe for å finne veien.

De merket ikke noe til det, de var bare i godt humør.

Ikke var de fulle slik jeg trodde de kunne være med tanke på navnet, “Pilsens venner”.

Kjører mer enn gjerne turer for de igjen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg