Avskjed

Å slutte et arbeidsforhold er ikke noe greit.

Iallefall ikke når man trives.

Men nye muligheter stod foran meg.

Jeg ville prøve nye muligheter, og kortere arbeidsvei var jo også avgjørende den gangen.

For jeg valgte å endre stasjoneringssted til Vegårshei – der jeg tross alt bor.

Etter aller siste tur på TIMEkspressen – kom jeg opp til parkering.

Jeg gikk opp for å henge opp nøkkelen på plass i Moland Park etter endt skift.

Her klar til turkjøring fra Lunderød i Arendal til Stavanger, dato den 07.07.07.

Men i det jeg kom inn i kantina fikk jeg en overraskelse jeg sent skulle glemme.

Min kollega som skulle overta i min posisjon hadde kokt kaffe, kjøpt to wienerbrød til oss.

Jeg ble litt satt ut av min kollegas påfunn.

Så uventa, men du så fint gjort.

Omtenksomt rett og slett.

Og at min kollega hadde satt seg inn i hvilken tid jeg skulle ankomme – ja det var også overraskende for meg.

Da jeg skulle til å gå – takket jeg for kaffe, for wienerbrød og den koselige samtalen vi fikk sammen.

Å få frem ordene: – Lykke til i denne posisjonen! – var ikke det enkleste jeg har gjort.

Men jeg fikk stammet det frem.

For som sagt så trivdes jeg der på ruta mellom Arendal og Kristiansand.

Ikke hver dag man får muligheten til å være med på oppstarten av et nytt konsept.

Et konsept som TIMEkspressen var den gangen her på Sørlandet.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg