Til fastlege på grunn av sukkersyke

Noen er ikke like gode til å snakke fullstendige setninger, det skal være sikkert og visst.

Dermed kan noen setninger bli litt mangelfulle.

Kanskje flere har opplevd å ha i tankene en annen setning som ligger litt lengre fremme og ikke får fullført den man holder på med – har du det?

Slik sett kan jo det skje for oss alle – at ikke hele setningen blir helt ferdig liksom.

En av mine passasjerer skulle tydeligvis til sin fastlege, og jeg skjønte at det var snakk om sukkersyken til vedkommende.

Illustrasjonsbilde

 

Det i seg selv er ikke til å spøke med.

Jeg måtte smile litt da han sa til de rundt seg: – Nå er der ikke sukker igjen!

Det virket som om setningen ikke ble fullført.

Kanskje han mente at han var blitt kvitt sukkersyken, men fikk det liksom ikke frem.

Eller kanskje var sukkerposen fra Brynhild med bringbærsmak tom – ikke vet jeg.

Jeg kunne liksom ikke få meg til å spørre heller.

Så i likhet med deg så er jeg like klok.

Vi to får bare håpe på at dette gikk bra, og at han nå er frisk.

Jeg har heldigvis ikke sukkersyke, men vet litt om det å snøvle litt i ordene og i setningene.

Viktig å ikke haste eller stresse når man skal snakke.

Det kan være en god start det å ta den tid man trenger for å få sagt det man vil.

For egentlig er det litt greit og faktisk viktig at de man snakker med skjønner det man sier og mener.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

2 kommentarer
    1. Det hadde vært veldig fint hvis folk kunne slutte å bruke det gammeldagse uttrykket sukkersyke. Det heter diabetes.

      Diabetikere blir ikke syke av sukker. De blir syke av å ikke få insulin slik at de kan få ned blodsukkeret. Jeg spiser sjokoloade og kaker, men regulerer det med insulin. Ergo har jeg diabetes, ikke sukkersyke.

      1. Takk for tilbakemelding, Glafo! Jeg er helt enig med deg. Håper ikke innlegget i seg selv var sårende, for det var ikke slik ment. Godt å høre at du har dette under kontroll. Hensikten med innlegget mitt var hva denne passasjeren selv ytret seg med. Kun ment som et glimt fra min hverdag som bussjåfør.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg