Det er fra barn og fulle folk man får høre sannheten av

Det er fra barn og fulle folk man får høre sannheten av sies det.

Og det er jammen sant – til en viss grad.

Enkelte av dem tør iallefall å si det som ligger på hjerte.

Det er jo skolestart, og et nytt skoleår står foran døren.

Da kom der inn en gutt på Holt, en som jeg har kjørt på tidligere mange ganger.

Den gangen fast til ungdomsskolen i Gjerstad.

Han kjente meg igjen, enda det er flere år siden sist vi hadde sett hverandre.

For jeg har ikke kjørt i Gjerstad på lenge.

– Men guri å gammel du har blitt, Alf Otto! – sa han som noe av det første han fikk sagt.

Vi var på nett med det samme.

– Åh, synes du det?

Du kan si at enkelte ungdommer de sparer ikke på konfekten.

– Gammel har du blitt? – spurte han med et lurt blikk.

– Nå kan du gjette?

Jeg liker å se om de er langt i fra når de prøver seg på å gjette på min alder.

– Du er vel rundt 60, kanskje nærmere 70? – og så lo han.

Jeg ble bare så lattermild, kunne ikke annet enn å le.

– Heldigvis så er jeg ikke mer enn bare 50! – svarte jeg.

– Og inni meg føler jeg meg bare som en ungdom fremdeles! – la jeg til.

Jeg er så takknemlig for å ha slike ungdommer med.

Som tør å få frem litt humor og glede i hverdagen.

Og kan noen le på min bekostning, så er det verdt det.

Veldig gøy å se skoleelevene igjen.

Både nye og de jeg har kjørt på tidligere.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg