Jeg skulle hilse fra bussjåføren

Noen passasjerer snakker i sin mobiltelefon ved ombordstigning.

Og det betyr at enkelte har ikke funnet frem sitt betalingskort eller penger tidsnok til ombordstigningen.

Enkelte blir da stående fremme hos meg til kort eller penger blir funnet frem.

Det kan ta litt tid.

Dersom det er en kjent person som kommer på – ber jeg dem kanskje hilse.

Hilse til den som de eventuelt har på tråden.

Gjør det av og til – selv om jeg ikke vet hvem de snakker med.

Og som regel sier de: – Jeg skulle hilse fra bussjåføren!

Illustrasjonsbilde

De som da eventuelt får hilsningen skjønner jo ingenting, og det synes jeg er litt gøy.

Det er jo hele poenget.

En i den andre enden spurte tydeligvis: – Fra hvilken bussjåfør?

Passasjeren svarte: – Jo, han med briller og hvitt hår! – og så smilte han og blunka til meg.

Jeg måtte smile.

Følte meg i noen sekunder litt gammel – enda jeg føler meg så ung.

Men, man er vel ikke eldre enn man føler seg?


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg