Gratis igjennom bomstasjonen

Av og til har vi med oss noen originale.

Slik sett er vi vel alle det.

Bedre å være en god original – enn en dårlig kopi.

Illustrasjonsbilde

Jeg nærmet meg bomstasjonen borte ved Svennevig.

Det var på den tiden vi kjørte på den gamle veien.

Da fikk jeg se i inne-speilene – at fremover kom der fremover en kar og som man skulle tro skulle av bussen.

Det virket som om han skulle av på forrige stopp liksom – slik som han hastet seg frem.

Jeg så etter om der sto et stoppsignal inne til meg, men det gjorde det ikke.

Et signal som jeg eventuelt hadde oversett, men det var det altså ikke.

Da vedkommende endelig kom seg frem – sa han med iver:

– Sjåfør, sjåfør, her kan du bare gi på – her er det gratis!

Det ble jo litt komisk det der.

For han sa det med en slik innlevelse.

Når han hadde gitt denne beskjeden til meg, gikk han bare å satte seg i baksete igjen.

Da hadde han liksom fått gitt beskjed.

“Bare gi på, her er det gratis”.

Gode gullkorn for meg.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg