Tok feil av alderen på meg

Når man kjører buss så hender det at enkelte lurer litt på hvor gammel jeg er.

Jeg pleier da ofte å si: – Ja nå kan du gjette?

Normalt så treffer de godt i sin gjetning.

Men denne karen her tok grundig feil.

Da jeg var 47 år – trodde han at jeg var 56 år.

En bom på hele 9 år.

Hadde han bare gjetta 9 år yngre, liksom.

Men nei da, det gjorde han ikke.

Da han skjønte at han tok litt vel i, og var redd for å tråkke mer i salaten, sa han:

– Jeg mente at du må være født i 56!

Da måtte jeg smile.

For det gjorde jo gjettingen hans enda verre.

Nå ble det en bom på 11 år, og det for mye, og det i feil retning.

Da de to forslagene hans kom – følte jeg det var på tide å si svaret.

Trengte ikke flere forslag liksom.

Kanskje han da ville gjette at jeg allerede var pensjonist.

Tror han ble litt flau.

Det så iallefall slik ut.

Selv synes jeg det bare var morsomt.

Må ikke ta seg selv så høytidelig.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg