En russ kom bort

Det var sent på kvelden.

Jeg skulle til å fylle drivstoff på bussen.

Skiftet var snart slutt, og min siste oppgave var å klargjøre bussen til dagen etter.

Mens jeg stod der å fylte – kom en russ bort.

Illustrasjonsbilde

Han gav uttrykk for at han hadde interesse for min buss og dens lengde.

Da fikk jeg rede på at han var medeier av en stor russebuss, og vi delte noen ord om busser.

I det jeg skulle dra videre – fikk jeg sagt noen velvalgte ord, og som jeg håper han tok vare på:

– Kos deg i russefeiringen!

– Hold deg på rett side av reglene!

– Ikke gjør noe du vil trege på!

Jeg velger å tro at de ordene vil han ta vare på.

Følte det var en mening med at han kom bort til pumpa da jeg fylte drivstoff.

Han viste iallefall takknemlighet for samtalen vi fikk sammen.

Liker kontakten med ungdommene, de er så reflekterte.

Mange flotte ungdommer der ute, og som står på viktige valg i livet.

I det jeg kjørte der i fra – så jeg han hilste, og med tommel opp.

Føltes som en takk for samtalen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg