På konsert med Jessy Dixon

For noen år siden var jeg i Bjorbekk kirke for å høre Jessy Dixon.

Det var denne sangen som gjorde et sterkt inntrykk på meg.

FpzkiFeblzA

Dere må gjerne høre sangen, trykk på linken som tar deg til YouTube.

Jessy sitter selv bak Stephen Hill som synger her, i beige dress.

Skulle gjerne hatt selve sangen som jeg refererer til fra selve konserten.

Men det tror jeg ikke finnes.

På den konserten i Bjorbekk kirke spurte Jessy en fra det lokale koret om han ville komme frem og synge sammen med han.

Jeg ble imponert over gutten som kom frem og tok mikrofonen.

Den utstrålingen, og med den stemmen, ja selv Jessy så jeg var fornøyd med hans levering.

Denne gutten fra det lokale koret dro jeg kjenselen på ved en ombordstigning.

Da jeg kjørte Sørlandsekspressen fra Oslo.

Det skjedde flere måneder etterpå.

Spurte da om han sang i kor, og det gjorde han.

Jeg spurte også om han hadde sunget sammen med Jessy Dixon i Bjorbekk kirke.

Også det hadde han.

Jeg måtte innrømme at den konserten var jeg på, og den gjorde inntrykk.

Og jeg fikk anledning til å si hvor fint det var å høre han også, og i sammen med Jessy.

Sa at han hadde fin stemme og fin formidlingsevne.

Ja hele konserten var bare helt nydelig.

Tror det er viktig å gi de verbale rosene når man kan.

Er der noen som får for mange?

Noen uker senere traff jeg samme gutt i Kristiansand.

Da kjørte jeg TIMEkspressen i retning Arendal.

Koselig når han husket igjen samtalen vi hadde i Oslo.

“Lean on me” har betydd noe spesielt for meg etter denne konserten.

 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg