Det nye testamente

Når vi bussjåfører kommer til endestasjonen – pleier vi å gå bak for å sjekke om at alt er greit.

Sjekker at ingen ligger igjen og sover, og vi gjør det for å se om noe er glemt igjen.

I et av setene fant jeg en gang et godt brukt eksemplar av Det nye testamente.

Illustrasjonsbilde

Jeg kunne se at mange skriftsteder var streket under, og flere plasser var der gjort egne notater.

Det minnet meg om mine foreldre.

For de hadde også velbrukte bibler, og flere plasser var skriftsteder streket under.

Dette var jeg sikker på at eieren ville ha tilbake.

Heldigvis stod der også navn i denne boka.

Det gjorde det lettere for meg for å finne vedkommendes telefonnummer på nett.

Jeg havnet da hos en eldre kar på Østlandet.

Fikk presentert meg i telefonen, og spurte om han hadde vært på en av våre busser her på Sørlandet.

Det hadde han, og han ble overrasket over mitt funn.

Han ble veldig takknemlig.

Jeg er sikker på at ei så velbrukt bok betyr like mye for han – som mobilen gjør for enkelte andre.

For i den har vi tilgang på alt.

Begge deler er personlige.

Derfor sendte jeg dette testamentet bort til han – i posten.

For slike viktige ting vil man helst ikke miste.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg