Hjerteinfarkt på en ung gutt

Hadde med en ung, glad og veloppdratt gutt – som jeg kom i prat med på bussen.

Han skulle til sykehuset for en kontroll.

Han kunne fortelle at da han stod til konfirmasjon – så tippet han over ved alterringen i kirken.

Legene fant da ut at noe var galt med hjerte hans.

Planene om moped for konfirmasjonspengene, og videre nå om billappen gikk dermed i vasken.

Som 18 åring fikk han implantert en hjertestarter, og den fikk han bruk for kunne han fortelle.

For noe senere – da fikk han hjerteinfarkt, og han fikk hjelp av sin implanterte hjertestarter.

Han sa: – Jeg må innrømme det er leit, å se andre ungdommer kjøre sin egen bil, se dem dra sammen med venner – uten at jeg har den muligheten enda, men slik er det!

Da mente han å kjøre selv, i sin egen bil – slik alle andre gjorde.

– Det med lappen kan jeg til dels fortrenge! – sa han

– Men usikkerheten om jeg har livets rett – det er det verste!

Da han gikk ut snudde han seg mot meg å sa: – Ha en fin tur videre og god helg!

Jeg takket for det, og ønsket han det samme.

Jeg ble rørt – for den livsgleden han hadde på tross av alt dette.

Humøret og evnen til å oppmuntre andre – og da å vite hvilke plager han egentlig har.

Ja da har en nok litt å lære.

En bør nok alle bli flinkere til å være takknemlig.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg