Gutten med setebelte

Når vi drar fra en skole sier vi ofte til skolebarna at de må være flinke med å sette på seg sitt setebelte.

Og på en av turene – så jeg snudde meg til en av guttene foran å sa at: – Det gjelder deg også!

– Jaja, det skal jeg ordne! svarte gutten, med et glimt i øye.

Kikka bort etter en stund, og det så ut som om alt var greit.

Da jeg litt senere så bort på samme gutten – satt han litt merkelig.

Han holdt over selve beltefeste.

– Har du setebelte på, gutten min? – spurte jeg.

– Åååh, altså, belte er ikke helt på plass enda!

Han var iallefall ærlig.

Gutten blunka til meg i det det sa “klikk” i beltespenna.

De er flotte og smarte i den alderen.

Kan av og til være lurt å ta en stikkprøve.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg