På overnatting

En dag fikk jeg et direkte spørsmål fra ei jente med ledsager.

Og hun var ikke lavmelt kan du si.

– Sjåfør, har du noen gang overnattet hos noen?

Der var nok flere i bussen som måtte se litt ekstra godt etter, for det er ikke et vanlig spørsmål å få for en bussjåfør.

Og jeg svarte: – Ja, det har jeg!

Måtte jo være ærlig og høflig, men må innrømme at jeg lurte veldig på hvorfor hun lurte på det.

– Vi har bla familie, samt noen gode venner på Vestlandet, så der har jeg overnattet!

Hun sa noe etterpå jeg ikke hørte – noe mumling.

Men da var der ei eldre dame lengre fremme som kunne videreformidle det jeg ikke fikk med meg.

– Hun sa det, sjåfør, at du kunne overnatte hos henne!

Og hele bussen smilte, det gjorde hun selv også.

I respekt til hennes tilstand og hvor alvorlig hun kanskje mente det – så svarte jeg bare: – Du har et gjestfritt hjerte.

Ikke hverdagskost å bli invitert av en person man ikke kjenner.

Uansett, viktig å vise respekt.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg