Tatt i fotoboksen

Jeg ble spurt om å kjøre ekstra inn til Oslo med Sørlandsekspressen.

Det var inn på morgenen, og med retur samme dag.

På nedsiden av Fokserød så visste jeg godt at der stod det en fotoboks!

Men denne klarte jeg i et kort øyeblikk å glemme kan du si.

Stål-fotografen sov ikke i timen og utførte jobben med lys-show og glans.

Noen minutter senere kommer der frem en passasjer som spør om han kan få lov å sitte i guide-sete, noe jeg svarte ja til.

Skjønte jo godt hva denne karen hadde for ønske til samtaleemne, men visste også at den turen ble ikke gratis for hverken han eller meg.

Min “billett” ble adskillig dyrere enn hans.

Men da han hadde holdt seg en god stund – var det tid for å få igang samtalen.

Han nikket litt mens han snakket denne karen her, men sier: – Jeg synes (og bukka litt) det blinka litt (og bukka igjen) der borte, – så du det, sjåfør?

Du kan si at man var ikke i tvil.

Jeg smilte til han og sa: –  Ja, jeg gjorde det!

– Jeg får nok en diplom når jeg kommer hjem!

– Ja, du så det du også, sa mannen og bukka og bukka, det var rett før lua hans datt av

Kunne ikke annet enn å smile, selv om det er sure penger.

Hadde tjent mer på å bare vært hjemme den dagen der.

Men som du skjønner – så ligger jeg også en til to kilometer over streken en “sjelden” gang.

Så jeg fikk mitt honorar etter hvert.

Jeg spurte om å få se bilde, det fikk jeg.

Der kunne man se at jeg var riktig antrukket for anledningen, med slips og til og med min handsfree kunne man se, klart og tydelig.

Fikk en bot som ble betalt rimelig fort.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg