Som passasjer på Haukeliekspressen

Jeg har tre ganger fått oppleve å være busspassasjer på Haukeliekspressen.

Bergen har vært målet på alle de tre turene.

Forøvrig en fantastisk reise – i skjønn natur!

Ikke så ofte jeg sitter på med andre sjåførkollegaer, men om det skjer – så er det utrolig gøy å se hvordan andre gjør jobben sin.

Selv om man har kjørt en del selv – så føler jeg at det er alltid noe å lære, alltid noe som fenger min interesse.

Det har vel med at man har samme yrke selv, kanskje der er flere som opplever det slik?

En gang som jeg husker spesielt godt var at bussjåføren min på den ene turen ringte til fergeforbindelsen mellom Utne og Kvanndal .

Jeg registrerte at han fortalte i mobilen sin når han beregnet sin ankomst i Utne.

Og husker jeg rett – så sa han at han ville være der kl 18.01.

Oij, tenkte jeg, – det skal jeg si – det var også et tall.

Dette var i god tid før ankomst, så dette ville jeg følge litt med på mht om han traff på tiden!

Det var liksom ikke noe ca-tall.

Jeg var glad jeg fikk sitte såpass langt fremme, og takknemlig for at jeg fikk med meg denne detaljen.

Vi ankommer Utne fergekai, kjører forbi køen med biler, opp med vinduet og der sjåføren leverte fra seg antall passasjerer i hver takstgruppe til fergefolka.

Kjører videre ombord i fergen.

Han får den siste plassen ombord, bauen på fergen går ned – og klokken min slo 18.01.00

Dette er en god stund siden, så avgangstidene kan ha forandret seg.

Men det var nesten som man skulle tro det var i en film.

Det å være så presis var for meg noe å strekke seg til.

Han imponerte meg, rett og slett.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg