Gjør ditt beste dette skoleåret

Jeg kjørte litt før de andre bort til skolen for å hente elevene.

Det resulterte i at jeg fikk litt god tid før skoleelevene mine kom.

Da jeg satt der alene – kom der en gruppe elever som skulle videre med en kollega av meg.

Jeg fikk bare så lyst til å gå ut av bussen – bare for å være sammen med dem, og for å slå av en prat.

Som bussjåfør i noen få år – så har jeg kjørt en del ungdommer gjennom tidene, og noen har nok måtte ta samme år om igjen, dessverre!

Det kan ha vært av forskjellige årsaker.

Noen har gitt litt blaffen, kanskje forsovet seg for mange ganger, og andre tok feil valg av linje og måtte ta skoleåret om igjen.

Fikk god kontakt med dem som stod der, og vi snakket sammen en god stund.

Avsluttet med å si til dem: – Gjør deres beste dette skoleåret, dette året får dere ikke igjen!

Akkurat da kom der et lite skrall ev et torden, og den ene eleven kommenterte nettopp det.

Det ble som en under-liner av det jeg hadde sagt til dem.

Takket etter hvert for praten og ønsket dem god helg.

I det jeg gikk inn i bussen min igjen fikk jeg høre: – Sjåfør, ha en fantastisk helg du også! – og tommel opp.

Håper at denne opplevelsen, de ordene jeg gav dem ble til nytte.

Kanskje vil noen av dem huske det, og gjøre sitt beste!

Det gledet meg veldig å få noen minutter sammen med dem!

– Gjør ditt beste, dette året får dere ikke igjen!

Slik sett gjelder det oss alle!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg