En brisen busspassasjer

Jeg hadde jeg med meg en noe brisen passasjer en dag.

Han kjøpte billett i Arendal.

Passasjeren skulle reise til Kristiansand, sa han, og det var mellom de to byene han fikk billett.

Dette var på en av de tidligste avgangene i den retningen, så vi var begge to tidlig oppe den dagen.

Da vi var vel fremme i Kristiansand – sto mannen i midtgangen å skuet utover mot Color Line.

Da sier han: – Hvor er vi nå?

– Jo, vi er fremme i Kristiansand – skal jeg hjelpe deg?

Men den hjelpen hadde han visst ikke bruk for, selv om han vaiet i vinden.

Men da jeg skjønte at han sin tid gikk mye saktere enn min – hjalp jeg han ut.

Fikk forklart han på en fin måte at bussen skulle klargjøres for returen.

Vel ute stiller han meg det underligste spørsmålet: – Kan du si meg, sjåfør!

– Hvor står Sørlandsekspressen til Oslo?

Det var enkelt å vise han, for den bussen stod rett bak min buss i Kristiansand.

Ikke alle som tar seg en såpass lang ekstratur – og i feil retning – og så tidlig – når de først skal ut å reise såpass langt.

Det er det vi kaller ekstra gode kunder.

Viktig å unne seg litt ekstra!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg