Jeg hadde jeg med meg en noe brisen passasjer en dag.
Han kjøpte billett i Arendal.
Passasjeren skulle reise til Kristiansand, sa han, og det var mellom de to byene han fikk billett.
Dette var på en av de tidligste avgangene i den retningen, så vi var begge to tidlig oppe den dagen.
Da vi var vel fremme i Kristiansand – sto mannen i midtgangen å skuet utover mot Color Line.
Da sier han: – Hvor er vi nå?
– Jo, vi er fremme i Kristiansand – skal jeg hjelpe deg?
Men den hjelpen hadde han visst ikke bruk for, selv om han vaiet i vinden.
Men da jeg skjønte at han sin tid gikk mye saktere enn min – hjalp jeg han ut.
Fikk forklart han på en fin måte at bussen skulle klargjøres for returen.
Vel ute stiller han meg det underligste spørsmålet: – Kan du si meg, sjåfør!
– Hvor står Sørlandsekspressen til Oslo?
Det var enkelt å vise han, for den bussen stod rett bak min buss i Kristiansand.
Ikke alle som tar seg en såpass lang ekstratur – og i feil retning – og så tidlig – når de først skal ut å reise såpass langt.
Det er det vi kaller ekstra gode kunder.
Viktig å unne seg litt ekstra!
Gjerne følg meg på Facebook.
https://www.facebook.com/countryekspressen/
Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.
Bare å dele innlegget videre om du vil.
Best regards, Alf Otto