Alle fugler

For kort tid siden hadde jeg med noen flotte barn.

De skulle hjem fra skolen.

Og vel plassert i sitt sete – stilte jeg dem et spørsmål – nærmere en påstand.

– Jeg hører at dere er så gode til å synge, kan dere ta en sang for meg?

– Ja, vi går i kor, så hvilken sang vil du høre? – sa den som satt nærmest meg.

Jeg foreslo “Alle fugler små de er”.

Da stappet de fingrene i ørene sine – som om dette var avtalt og godt planlagt, og sang sangen kanon.

Dvs noen begynte å synge – mens de andre venta.

De dro til med å synge når de første var kommet litt uti sangen.

Kjempeflinke var dem til å synge, og de lyste opp med sin tilstedeværelse.

Sangen ble av en eller annen grunn noe lav etterhvert.

Og da de fleste av dem hadde stoppet å synge, lyden var så godt som borte – tok den siste fingrene vekk fra ørene og spurte undrende de andre: – Hvor langt uti sangen er dere kommet?

Koselig med barn som har sangglede, og som ikke er redd for å synge “litt” alene.

Å by litt på seg selv kan man vel kalle det?

Ikke godt å høre om andre synger, når en selv synger av full hals, og på toppen synger med fingrene i ørene kan du skjønne!

Krydder i hverdagen!

Hverdags-gleder på bussen er det uansett.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg